KÖPEVILLKOR

BETALNINGSINFORMATION

ALLMÄNT
För att köpa en produkt i vår nätbutik måste du vara 18 år eller äldre.
Avtal om köp träffas i och med att du mottager en orderbekräftelse via e-post efter att du lagt en order och slutfört
betalningen och genomgått en godkänd kreditprövning i nätbutikens kassa.

PRISER
Alla priser ingår med 25%. Vi förbehåller oss rätten att justera priser i förhållande till ändringar i valuta, skatt, avgifter
eller liknande. Dessa prisjusteringar regleras omedelbart då vi anser det vara befogat. Vi reserverar oss även för eventuella
felaktiga priser på grund av exempelvis "tryckfel".

LEVERANS
Alla leveranser sker med DHL.

LEVERANSKOSTNAD INOM SVERIGE
Frakten betalas av kunden och man ser alltid vad frakten kostar i varukorgen vid beställning.

LEVERANSINFORMATION
Samtliga försändelser föraviseras i leveransbekräftelsen som kommer via e-post samt aviseras från fraktbolaget.
För alla försändelser bifogas information om sändnings nummer som möjliggör spårning av försändelsen. Om man
inte mottagit avisering från fraktbolaget inom en vecka efter att du fått leveransbekräftelsen ber vi dig kontakta oss
för att undvika att försändelsen returneras.

AVGIFTER FÖR OUTLÖST FÖRSÄNDELSER ELLER MISSLYCKAT LEVERANS FÖRSÖK 
Vid outlöst försändelse skickas en faktura på fraktkostnaden tur och retur.
Viktigt att vara anträffbar på uppgivet telefonnummer och uppge rätt namn och adress samt telefonnummer för att
undvika att godset går i retur. En avgift kan komma om det skett flera misslyckade leverans försök då inte fraktbolaget har lyckats nå mottagaren.

BETALNING
Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation. Med Klarna kan man själv välja vilka betalningsalternativ som passar dig bäst.


ÅNGERRÄTT
Man har i regel 14 dagars ångerrätt på varor man köpt i nätbutiken i enlighet med distans och hemförsäljningslagen.
Detta innebär att du har rätt att returnera en vara om du inom 14 dagar efter att du mottagit varan och meddelar du
oss om att du vill utnyttja ångerrätten. Du får hela köpesumman tillbaka, men inte fraktkostnaden. Den kostnaden blir
frakt tur och retur står som du själv står för. Den händelse att inte varan kommer tillbaka i fullgott skick har vi rätt att
göra avdrag för detta i återbetalningen. Varan skall returneras med sin originalförpackning. Du har rätt att returnera
varan om den är oanvänd och i hel originalförpackning och i oskadat skick. Återbetalning utförs i normalt inom
1-5 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar efter att vi mottagit och godkänt returen. Observera att eventuellt
att fakturan ska betalas även om du returnerat varan. Återbetalningen av ordersumman gör efter godkänt returen.

Vänligen kontakta oss innan du returnerar en vara på mail info@carlshaga.se eller telefon 073-0373690

Observera att alla möbler är specialtillverkade till dig och då gäller inte ångerrätten.

REKLAMATION
Enligt konsumentköpslagen har man alltid 3 års reklamationsrätt. Reklammation innebär att du inom rimlig tid från
det att du har upptäckt felet med varan meddelar oss om detta. Vi kontrollerar alltid samtliga varor för eventuella fel
i så stor utsträckning som möjlig innan vi levererar till dig. Om det mot förmodan ändå är något fel med din vara,
var vänlig och maila oss på info@carlshaga.se eller ring 073-0373690 innan du returnerar varan. Observera att när
du returnerar en produkt klistra ej adressetiketten på originalförpackningen utan att det finns ett ytteremballage kring
produktens originalförpackning. När vi mottagit reklamationskravet kontakter vid dig för avhjälpande av felet eller
översänder en fraktetikett som du kan skriva ut skickad till din mail. Vid reklamerad vara står vi självfallet för returkostnaden.

TRANSPORTSKADOR
Det är viktigt att alltid kontrollera varorna för eventuella transportskador när du tar emot leveransen. För att varor med
synliga och yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på fraktbolagets fraktsedel
i samband med kvittensen. Om du skulle upptäcka dolda transportskador efter att du öppnat förpackningen kontakta oss på
info@carlshaga.se eller ring 073-0373690. Meddelandet om transportskador måste ske inom 7 dagar då det ska raporteras till
fraktbolaget för att försäkring ska gälla. Ta kort på det skadade godset och skicka bilder till oss och spara allt emballage då
fraktbolaget kräver detta.

TVIST
Vid eventuella tvister följer vi dom riktlinjer och beslut från Allmänna Reklamationsnämnden. Tvist rörande tolkning
eller tillämpningen av dessa villkor tolkas utifrån Svensk Lag och får avgöras i allmän domstol.

FELAKTIGA UPPGIFTER
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuellta felaktiga uppgifter angående pris och leveranstid.

TRYCKFEL
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i produktinformationen och i kataloger och för att produktbilder inte alltid exakt
återger produkternas verkliga utseende. Hur färgen i bilden återges kan bero på vilken typ av bildskärm du har och vilka
inställningar den har.

IN ENGLISH TERMS OF PURCHASE

PAYMENT INFORMATION GENERAL
To purchase a product from our online store, you must be 18 years or older.
An agreement for purchase is entered into when you receive an order confirmation via email after placing an order, completing the payment, and undergoing a successful credit check in the online store checkout.

PRICES

All prices include 25% VAT. We reserve the right to adjust prices in relation to changes in currency, taxes, fees, or similar. These price adjustments are applied immediately if we deem it necessary. We also reserve the right for any incorrect prices due to, for example, "printing errors."

DELIVERY

All deliveries are made with DHL and aslo DSV.

DELIVERY COST WITHIN SWEDEN
Shipping is paid by the customer, and the cost is always visible in the shopping cart at the time of order.

DELIVERY INFORMATION

All shipments are pre-notified in the delivery confirmation sent via email and notified by the shipping company.
All shipments include information about the tracking number, allowing you to track the shipment. If you do not receive a notification from the shipping company within a week of receiving the delivery confirmation, please contact us to avoid the shipment being returned.

CHARGES FOR UNCOLLECTED PACKAGES OR FAILED DELIVERY ATTEMPTS

For uncollected packages, an invoice will be sent for the return shipping cost.
It is essential to be reachable at the provided phone number and provide the correct name, address, and phone number to avoid the package being returned. A fee may apply if multiple delivery attempts fail because the shipping company could not reach the recipient.

PAYMENT

We use Klarna as the provider of our checkout. This means we may share your personal data, such as contact details and order information, with Klarna when the checkout loads, so Klarna can process your purchase. Your personal data is handled according to Klarna's data protection information. With Klarna, you can choose the payment options that suit you best.

RIGHT OF WITHDRAWAL

You generally have a 14-day right of withdrawal on items purchased in the online store, in accordance with the Distance Selling Act. This means you have the right to return an item if you notify us within 14 days of receiving the item that you wish to exercise your right of withdrawal. You will receive a refund of the full purchase amount, excluding shipping costs. Shipping costs for returns are your responsibility. If the item is not returned in good condition, we reserve the right to deduct from the refund. The item must be returned in its original packaging. You have the right to return the item if it is unused, in its complete original packaging, and undamaged. Refunds are generally processed within 1–5 business days, but no later than 30 days after we have received and approved the return.
Please note that any outstanding invoices must be paid even if you have returned the item. Refunds for the order amount are made after the return is approved. Please contact us before returning an item via email at info@carlshaga.se or phone at +46 73-0373690.
Note that all furniture is custom-made for you, and therefore the right of withdrawal does not apply.

COMPLAINTS

According to the Consumer Purchase Act, you always have a 3-year right to complain. A complaint means that you notify us within a reasonable time of discovering a defect in the item. We always check all items for potential defects to the greatest extent possible before delivery to you.
If, contrary to expectations, there is a defect in your item, please email us at info@carlshaga.se or call +46 73-0373690 before returning the item. Note that when returning a product, do not attach the address label directly to the original packaging but ensure there is an outer packaging around the product’s original packaging. Once we have received your complaint, we will contact you to resolve the issue or send a shipping label to your email. For complaints, we cover the return cost.

TRANSPORT DAMAGES

It is important to always check the goods for any transport damages when you receive the delivery. For goods with visible and external transport damages to be claimed with us, the damages must have been noted on the shipping company’s receipt at the time of delivery.
If you discover hidden transport damages after opening the package, contact us at info@carlshaga.se or call +46 73-0373690. Notification of transport damages must be made within 7 days as it must be reported to the shipping company for insurance purposes. Take photos of the damaged goods and send them to us, and keep all packaging, as the shipping company requires this.

DISPUTES

In case of disputes, we follow the guidelines and decisions from the Swedish National Board for Consumer Disputes. Disputes regarding the interpretation or application of these terms are governed by Swedish law and are resolved in a general court.

INCORRECT INFORMATION

We reserve the right to correct any incorrect information regarding price and delivery time retrospectively.

PRINTING ERRORS

We reserve the right for any printing errors in product information or catalogs and for product images not always accurately reflecting the actual appearance of the products. How the colors appear in images may depend on your screen type and settings.


Logga in
Choose country