KÖPEVILLKOR
BETALNINGSINFORMATION
ALLMÄNTFör att köpa en produkt i vår nätbutik måste du vara 18 år eller äldre.
Avtal om köp träffas i och med att du mottager en orderbekräftelse via e-post efter att du lagt en order och slutfört
betalningen och genomgått en godkänd kreditprövning i nätbutikens kassa.
PRISER
Alla priser ingår med 25%. Vi förbehåller oss rätten att justera priser i förhållande till ändringar i valuta, skatt, avgifter
eller liknande. Dessa prisjusteringar regleras omedelbart då vi anser det vara befogat. Vi reserverar oss även för eventuella
felaktiga priser på grund av exempelvis "tryckfel".
LEVERANS
Alla leveranser sker med DHL.
LEVERANSKOSTNAD INOM SVERIGE
Frakten betalas av kunden och man ser alltid vad frakten kostar i varukorgen vid beställning.
LEVERANSINFORMATION
Samtliga försändelser föraviseras i leveransbekräftelsen som kommer via e-post samt aviseras från fraktbolaget.
För alla försändelser bifogas information om sändnings nummer som möjliggör spårning av försändelsen. Om man
inte mottagit avisering från fraktbolaget inom en vecka efter att du fått leveransbekräftelsen ber vi dig kontakta oss
för att undvika att försändelsen returneras.
AVGIFTER FÖR OUTLÖST FÖRSÄNDELSER ELLER MISSLYCKAT LEVERANS FÖRSÖK
Vid outlöst försändelse skickas en faktura på fraktkostnaden tur och retur.
Viktigt att vara anträffbar på uppgivet telefonnummer och uppge rätt namn och adress samt telefonnummer för att
undvika att godset går i retur. En avgift kan komma om det skett flera misslyckade leverans försök då inte fraktbolaget har lyckats nå mottagaren.
BETALNING
Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation. Med Klarna kan man själv välja vilka betalningsalternativ som passar dig bäst.
ÅNGERRÄTT
Man har i regel 14 dagars ångerrätt på varor man köpt i nätbutiken i enlighet med distans och hemförsäljningslagen.
Detta innebär att du har rätt att returnera en vara om du inom 14 dagar efter att du mottagit varan och meddelar du
oss om att du vill utnyttja ångerrätten. Du får hela köpesumman tillbaka, men inte fraktkostnaden. Den kostnaden blir
frakt tur och retur står som du själv står för. Den händelse att inte varan kommer tillbaka i fullgott skick har vi rätt att
göra avdrag för detta i återbetalningen. Varan skall returneras med sin originalförpackning. Du har rätt att returnera
varan om den är oanvänd och i hel originalförpackning och i oskadat skick. Återbetalning utförs i normalt inom
1-5 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar efter att vi mottagit och godkänt returen. Observera att eventuellt
att fakturan ska betalas även om du returnerat varan. Återbetalningen av ordersumman gör efter godkänt returen.
Vänligen kontakta oss innan du returnerar en vara på mail info@carlshaga.se eller telefon 073-0373690
Observera att alla möbler är specialtillverkade till dig och då gäller inte ångerrätten.
REKLAMATION
Enligt konsumentköpslagen har man alltid 3 års reklamationsrätt. Reklammation innebär att du inom rimlig tid från
det att du har upptäckt felet med varan meddelar oss om detta. Vi kontrollerar alltid samtliga varor för eventuella fel
i så stor utsträckning som möjlig innan vi levererar till dig. Om det mot förmodan ändå är något fel med din vara,
var vänlig och maila oss på info@carlshaga.se eller ring 073-0373690 innan du returnerar varan. Observera att när
du returnerar en produkt klistra ej adressetiketten på originalförpackningen utan att det finns ett ytteremballage kring
produktens originalförpackning. När vi mottagit reklamationskravet kontakter vid dig för avhjälpande av felet eller
översänder en fraktetikett som du kan skriva ut skickad till din mail. Vid reklamerad vara står vi självfallet för returkostnaden.
TRANSPORTSKADOR
Det är viktigt att alltid kontrollera varorna för eventuella transportskador när du tar emot leveransen. För att varor med
synliga och yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på fraktbolagets fraktsedel
i samband med kvittensen. Om du skulle upptäcka dolda transportskador efter att du öppnat förpackningen kontakta oss på
info@carlshaga.se eller ring 073-0373690. Meddelandet om transportskador måste ske inom 7 dagar då det ska raporteras till
fraktbolaget för att försäkring ska gälla. Ta kort på det skadade godset och skicka bilder till oss och spara allt emballage då
fraktbolaget kräver detta.
TVIST
Vid eventuella tvister följer vi dom riktlinjer och beslut från Allmänna Reklamationsnämnden. Tvist rörande tolkning
eller tillämpningen av dessa villkor tolkas utifrån Svensk Lag och får avgöras i allmän domstol.
FELAKTIGA UPPGIFTER
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuellta felaktiga uppgifter angående pris och leveranstid.
TRYCKFEL
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i produktinformationen och i kataloger och för att produktbilder inte alltid exakt
återger produkternas verkliga utseende. Hur färgen i bilden återges kan bero på vilken typ av bildskärm du har och vilka
inställningar den har.